Proeftuin voor zorginnovaties

Het Care Innovation Center West-Brabant verbindt zorggerelateerde partijen vanuit overheid, onderwijs het bedrijfsleven met elkaar. Dit doen we om zorginnovaties en - initiatieven voor een breed publiek toegankelijk te maken. Bijvoorbeeld tijdens de opleiding van zorgprofessionals maar ook bij de zorgconsument thuis. Goede idee├źn in de zorg starten daarom bij het Care Innovation Center West- Brabant.

Klaartje Hamerlinck, communicatie

Klaartje Hamerlinck, communicatie

De belangstelling voor het Huis van Morgen is groot

Games, apps, lifestylemonitoring, digitale platforms, pati├źntendossiers, eHealth, er zijn veel nieuwe oplossingen die mensen kunnen helpen gezond en zelfredzaam te blijven. Maar vaak zien mensen door de bomen het bos niet meer. Het CIC is er om hen hierbij te helpen, overzicht te bieden, mogelijkheden aan te dragen maar ook om kansen te signaleren en mensen met elkaar in contact te brengen. Goede communicatie speelt daarbij een belangrijke rol.

Sinds 2014 geef ik invulling aan de marketing en communicatie activiteiten van het CIC en het Huis van Morgen. Omdat de organisatie zich richt op verschillende doelgroepen is het belangrijk om de boodschap goed af te stemmen. Voor de diverse doelgroepen hebben we daarom verschillende kanalen waarbij de inhoud is afgestemd op de informatiebehoefte. De belangstelling voor het Huis van Morgen is groot. Digitaal bereiken we jaarlijkse duizenden bezoekers. Je ziet dat mensen op zoek zijn naar concrete en onafhankelijke informatie en dat vinden ze op onze website.

Maar ook het fysieke contact blijft essentieel. Met het mobiele Huis van Morgen en de pop-up store bereiken we een hele grote groep mensen die misschien niet zo snel online gaan zoeken. Het is gaat om de juiste mix aan communicatiemiddelen om de doelgroep te bereiken.

klaartje@cic-westbrabant.nl